ALFAVELOCE 2000 - szerviz s motorsport

Akció (2012. elsõ negyedév)

Elhúz az autó? Lassabban áll meg? Kopog kátyúban, fekvõrendõrön, kanyarban? Minden rendben gépkocsija futómûvével? 

TRW futómûalkatrészek párban történõ beépítése esetén az alkatrész árából
10 % kedvezményre
és egy meglepetés ajándékra is számíthat.  

Az akció idõtartama: 2012. márc ius 1. – 2012. május 31. 

A gépkocsi stabilitása nagymértékben függ a futómû állapotától. Ezt még tovább növelheti a benne található alkatrészek kopása. A nem gyári értékekre beállított és kopott futómû a gumiabroncsok gyorsabb kopását eredményezi, ami a tapadást és így a gépkocsi stabilitását az egyenes futás és kanyarstabilitás esélyét is halmozottan rontja. Továbbá a gépkocsi féktávolsága is megnõhet, ami miatt fékezéskor akár egy busz hosszával is tovább gurulhat az autó ahelyett, hogy megállna. Ezt még tovább növelheti a benne található alkatrészek kopása.

A kopás természetes folyamat ezeknél az alkatrészeknél, hiszen a feladatukat úgy látják el, hogy a mozgás közben kopnak. Éppen ezért érdemes évente kétszer ellenõriztetni a futómû állapotát. A téli jégbordás, kátyús utakon való közlekedés erõteljesebb igénybevételnek teszi ki a futómûvet és alkatrészeit. Emiatt többszörös az esélye annak, hogy elállítódás illetve kopás alakul ki benne. A tavaszi átvizsgálás tökéletes alkalom a futómû elemeinek ellenõriztetésére is. Amennyiben az egyik oldalon kopás jelentkezik, úgy tanácsos mind a két oldalon kicserélni ugyanazt a részegységet, mivel hamarosan a másik oldalon is jelentkezni fog a meghibásodás.

Miért érdemes megvizsgáltatni a futómûvet, és drágább, TRW futómû elemeket beszereltetni az autóba?

  • a kopott futómû elemek miatt a gépkocsi stabilitása romlik
  • ezt ronthatja még az elállítódott geometriai paraméterekkel rendelkezõ futómû
  • a gumiabroncsok is jobban kopnak egy elállítódott vagy/és kopott futómûtõl
  • csökken a talaj és a kerekek közötti tapadás
  • nõ a fékút, csökken a biztonság (pl. kanyarstabilitás, stb.)
  • a kopás természetes folyamat a futómûben
  • ezek az alkatrészek ugyanis úgy látják el a feladatukat, hogy mozognak, és közben természetesen kopnak
  • a geometriai elállítódás is természetes ugyanis a futómûbe „kapaszkodik” a karosszéria, kanyarban és fékezéskor elõre-hátra, illetve oldalra dõl, ezzel terhelve a futómûvet
  • továbbá a futómû kapja meg a patkától, járdaszegélytõl, gödörtõl és fekvõrendõrtõl érkezõ ütéseket, ami geometriai deformálódást okoz benne
  • évente kétszer érdemes megvizsgáltatni a gépkocsi futómûvét
  • tavasszal mindenképpen szükséges az átvizsgálás, mivel a téli útviszonyok jobban igénybe veszik a futómûvet és alkatrészeit
  • TRW az innováció élvonalában áll, így mindig a legújabb technológiák állnak rendelkezésre
  • fõleg az eredeti alkatrész beszállítói piac számára fejleszti termékeit
  • jó/kiváló minõségû, termékekrõl van szó, ami a felsõkategóriájú gépkocsik esetében is hozzásegítette az eredeti alkatrész beszállítói piac megszerzéséhez (gyári beszállító Audi, BMW részére)
  • a TRW futómûalkatrészei németországi gyárakból származnak
  • a TRW szinte 4000 futómû elemet gyárt az európai autópark 90%-a részére
  • a TRW gyártási tapasztalatai lehetõvé teszik, hogy a futómû elemek tulajdonságait úgy optimalizálják, hogy azok az ellenálló-képesség, a rezgések, és a zajvezetés tekintetében a lehetõ legmegbízhatóbbak legyenek